מהי התחדשות עירונית?

פרויקטים של התחדשות עירונית באים לחדש בנייני מגורים ותיקים. לשפר, לשדרג, לחזק ולמגן בנייני מגורים ולשדרג שטחים ציבוריים ותשתיות. 

 

מהו פרויקט תמ"א 38/1?

פרויקט זה מטרתו לחזק את הבניין למניעת קריסתו בעת רעידת אדמה. כמו כן, הפרויקטים כוללים לרב הוספת דירות חדשות באזורי מגורים בנויים ותיקים, על ידי חיזוק ועיבוי על גבי מבנים קיימים או על ידי הריסת מבנים ישנים ובניית חדשים במקומם. פרויקטים מסוג זה מקודמים הן ביוזמה ממשלתית והן ביוזמה פרטית.

פרויקט התחדשות עירונית מהווה הזדמנות עבור בעלי הדירות לחזק ולמגן את דירותיהם, להרחיב את דירותיהם, ובכך לשפר את איכות חייהם ולהשביח את נכסיהם, זאת בלי שעלויות הבנייה מוטלות על בעלי הדירות.

ישנם סוגים נוספים של פרויקטים במסגרת התחדשות עירונית, כגון פינוי בינוי.

 

מהו פרויקט פינוי בינוי?

פרויקט פינוי בינוי הוא פרויקט הכולל הריסת בניין או בניינים ישנים, העברת הדיירים לדירות בשכירות (על חשבון היזם) ובניית בניין או בניינים על גבי השטח. בעלי הדירות בסופו של דבר יגורו בבניינים החדשים על שטח גדול יותר הכולל גם חניות, מרפסות וכו'.

כדי להוציא לפועל פרויקט פינוי בינוי, יש לשנות את התב"ע (תכנון בניית עיר) אשר בסמכות החלטתה של הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה. כאשר נבנה בניין חדש בדרך כלל, גם התשתיות משודרגות ונוספים שטחים ירוקים. על מנת לקדם פרויקט של פינוי בינוי, יש להגיע להסכמה של אחוז מסוים מכלל הדיירים כדי שתהיה האפשרות להתקדם בהליכים לאישור הפרויקט.

שאנל הדר התחדשות עירונית, מרכזת את כל פעילות ההתחדשות העירונית בקבוצה: תמ"א 38/1, 38/2 ופינוי בינוי.

רוצים לדעת באילו אזורים בארץ מתקיימת התחדשות עירונית ולהיות חלק מהתהליך ללא עלות מצידכם?

לבדיקת היתכנות ללא תשלום, חייגו אלינו!

התחדשות עירונית בראשון לציון

התחדשות עירונית בנתניה

פרויקט פינוי בינוי באור יהודה

פרויקט בראשון לציון

כנס פינוי בינוי

פרויקט פינוי בינוי

פרויקט התחדשות עירונית בעיר ראשון לציון

כנס התחדשות עירונית פתח תקווה

אסיפת דיירים התחדשות עירונית בראשון לציון

פרויקט פינוי בינוי בבת ים